Listing 1 - 10 of 22 << page
of 3
>>
Sort by

Book
Hoe coach ik mijn klas?
Author:
ISBN: 9789401412735 Year: 2014 Volume: *23 Publisher: Leuven LannooCampus

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Lesgeven is een mooi maar veeleisend beroep. Om te kunnen leren van je eigen ervaringen en je eigen manier van lesgeven, moet je er af en toe over nadenken. Nu doen leraars dat wel dagelijks, maar vaak ontbreekt hen de tijd om dat echt grondig te doen. Hoe coach ik mijn klas? wil langer stilstaan bij de vraag wat goed lesgeven nu eigenlijk inhoudt. Dit boek biedt daarvoor heel wat informatie en inspiratie, en helpt je daarnaast ook meteen verder met concrete tips en handige lijstjes. Deze herziene editie verkent ook nieuwe topics als talentontwikkeling, het puberbrein, opbrengstgericht werken etc. Het is een onmisbaar boek voor beginnende en ervaren leerkrachten uit zowel het basis- als secundair/voortgezet onderwijs.


Book
Hoe coach ik mijn klas? : de basisgids voor klassenmanagement
Author:
ISBN: 9789020966312 9020966316 Year: 2006 Publisher: Tielt Lannoo

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Lesgeven is een mooi, maar veeleisend beroep. Om te kunnen leren van je eigen ervaringen en je eigen manier van lesgeven, moet je er af en toe over nadenken. Nu doen we dat wel dagelijks, maar eigenlijk hebben we er niet veel tijd voor. We bereiden voor wat we nog moeten voorbereiden, en zoeken vaak naar snelle, praktische oplossingen. Het is goed om af en toe wat langer stil te staan bij de vraag wat goed lesgeven nu eigenlijk inhoudt. Dit uiterst praktische en bruikbare basisboek biedt daarvoor heel wat informatie en inspiratie, maar ook veel concrete tips en lijstjes die je kunnen helpen. Het is geschreven vanuit de praktijk en beantwoordt vragen als: Wat is effectief onderwijzen? Hoe bevorder je de ontwikkeling van leerlingen? Hoe kun je beter luisteren naar je leerlingen? Hoe geef je positieve feedback? Hoe houd je een groep bij de les? Hoe ga je om met verschillen? En hoe ga je om met probleemgedrag en conflicten?


Book
Hoe coach ik mijn klas. De basisgids voor klassenmanagement
Author:
Year: 2006 Publisher: Tielt Lannoo

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Uiterst praktische en bruikbare basisgids voor klassenmanagement. Geschreven vanuit de praktijk: de auteur is 25 jaar actief als lerarenopleider. Hij volgt de evoluties in de onderwijswereld al jaren op de voet, en heeft een heldere en realistische kijk op wat goed klassenmanagement kan zijn. Wat is effectief onderwijzen? Hoe bevorder je de ontwikkeling van leerlingen? Hoe kun je beter luisteren naar je leerlingen? Hoe geef je positieve feedback? hoe verbeter je de communicatie met ouders? Hoe houd je een groep bij de les? Hoe ga je om met verschillen? Hoe pak je conflicten aan? Hoe ga je om met probleemgedrag? Hoe belonen en straffen? Geschikt voor alle leerkrachten: van het basisonderwijs tot het secundair onderwijs.


Book
Problemen op school.
Author:
Year: 1990 Publisher: Brussel BGJG (Bond van Grote en Jonge Gezinnen)

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords


Book
Klassevol filosoferen : handboek voor leerkrachten
Authors: ---
Year: 2008 Publisher: Mechelen Wolters Plantyn

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Klassevol filosoferen : handboek voor leerkrachten
Authors: --- ---
ISBN: 9789030192572 9030192577 Year: 2008 Volume: 4 Publisher: Mechelen Plantyn

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Om in staat te zijn om te filosoferen met kinderen en/of jongeren, of om het vak filosofie te kunnen geven, moet de leerkracht over de nodige voorkennis beschikken. Dit boek wil daar een hulpmiddel bij zijn. Het richt zich tot de (toekomstige) leerkrachten en leert hen de vaardigheden voor het filosoferen aan.

Keywords

Decroos, Johan. --- Niet-confessionele zedenleer --- Basisonderwijs. --- Secundair onderwijs. --- Didactics of secundary education --- Didactics of philosophy --- filosoferen met kinderen --- lager onderwijs --- Didactics of primary education --- SO (secundair onderwijs) --- #SBIB:1H10 --- #SBIB:37H0 --- didactiek --- filosoferen --- filosofie --- 476.8 --- 478.9 --- Didactische werkvormen --- Filosoferen met kinderen --- Filosofie --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- Lerarenopleiding --- Secundair onderwijs --- 456.8 --- 458.9 --- Analytische filosofie --- Basisonderwijs --- Debat --- Didactiek --- Discussie --- Filosoferen --- Filosoferen-klas --- Kringgesprek --- Levensbeschouwing --- Socrates --- 100 )* FILOSOFIE --- 110 --- filosofie (ler) --- filosofie: kinderen --- 485.99 --- Filosoferen met jongeren --- Filosoferen met kinderen; ba.o. --- Filosofie ; kinderen --- 694 --- Filosofie: inleidingen en algemene overzichten --- Pedagogie --- didactiek basisonderwijs - geestelijke stromingen --- Overige vormingsgebieden --- Vormingsgebieden --- Overige bijzondere onderwerpen --- Esthetica en filosofie --- toegepaste filosofie --- PXL-Education 2014 --- didactiek van de filosofie --- basisonderwijs --- Filosoferen met kinderen; ba.o --- Denken --- Jeugd --- Levensbeschouwelijke opvoeding --- Oudheid --- China --- Romeinse Rijk --- Hellenisme --- Griekenland --- Hellas --- Film --- Literatuur --- Muziek --- Schilderkunst --- Tekenkunst --- Vlaanderen --- Vlaams --- Emigratie --- Vrouw --- Jongere


Periodical
Kind en (beeldende) kunst
Authors: --- ---
Year: 1994 Publisher: Betekom

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords

Teaching --- Art


Dissertation
Hoogbegaafdheid : studie-en sociale vaardigheden bij hoogbegaafde leerlingen in de basisschool
Authors: --- ---
Year: 2014 Publisher: Torhout VIVES campus Torhout

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords


Dissertation
Vrije teksten in het Freinetonderwijs : De Levensboom in Wevelgem
Authors: --- ---
Year: 2014 Publisher: Torhout VIVES campus Torhout

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords


Dissertation
Autisme voor niet-autisten
Authors: --- ---
Year: 2014 Publisher: Torhout VIVES campus Torhout

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords

Listing 1 - 10 of 22 << page
of 3
>>
Sort by